Paperboy

Veröffentlicht April 1985
Entwicklerfirma Atari Games Corp.
Vertriebsfirma Atari Games Corp.
Spielnummer 409
Designer John Salwitz
Dave Ralston
Russel Dawe
Carl Bedard
Programmierer John Salwitz
Komposition Hal Canon
Earl Vickers
Sideart Dave Ralston
Genre Action
Steuerung Lenkstange + Button
Spieler 1
Prozessor DEC T-11, 10 MHz
Audio Stereo
MOS 6502 (1,789 MHz)
Yamaha YM2151 (3,579 MHz)
2× Atari POKEY (1,789 MHz)
TMS5220 (625 kHz)
Video Rasterbildschirm, horizontal
Auflösung 512×384
Bauformen Upright (40900)
Arcadesystem Atari System II
Abmessungen H×B×T 185 × 64 × 86 cm
Produktion 3442 Geräte
Anmerkungen
Wertung KLOV/IAM 4.13/5
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Werbetext (englisch)
Paperboy delivers non-stop action.

Paperboy offers plenty of action for paperboys (and girls). Players begin by selecting "Easy Street", "Middle Road" or the "Hard Way". (Note: Only experienced paperboys need apply for the latter two.)
Once the street has been selected, the player is set for the ride of his life! Pushing the handlebars forward accelerates, pulling back results in a radical skid (for those who dare).
The object is simple, the outcome is hilarious. Players use the "Throw" button to deliver papers to the houses on his subscription route. (Most points are scored by hitting the mailboxes.) And for those houses not on the route? heh, heh, heh. Papers can be thrown at non-subscribers' house to break windows and hit other target objects.
Game play proceeds by days of the week. Each game consists of a 7-day week starting with Monday. The paperboy must get through his route each day an try to make it alle the way to Sunday. Every new day offers more excitement and challenge in the form of zany neighborhood characters and obstacles. To keep the game going, the playerm ust ride over bundles of papers to restock his supply.
A unique bonus round is awarded at the end of each day. The player rides through the "Paperboy Training Grounds", a BMX-style course where a wide variety of obstacles and targets are presented to test player skill.
A "Perfect Delivery Bonus" is also rewarded if all customers receive papers. Player receives twice the score for each house delivered. Non-delivery or breakage to customer's house loses that customer. The game is over if all customers are lost.

Scoring: Delivers: 100 or 250, Breakage: 100–250, Jumps: 200

Operator options: Operators can select Easy, Medium, or Hard difficulty levels, 3, 4, 5, or 6 player lives, and a bonus every 15000, 3000 or 40000 points or no bonus.
Trivia
Paperboy ist das erste Spiel, das im Arcadesystem Atari System II ausgeliefert wurde, dem Versuch eines einheitlichen Standards für Arcadespiele mit dem Ziel, sie später mit sogenannten Conversion Kits einfach upgraden zu können, ohne ganze Geräte kaufen zu müssen. System II nutzt den DEC T-11 mit einer Taktfrequenz von 10 MHz als Hauptprozessor. Der MOS 6502 kommt als Soundprozessor zum Einsatz, dieser wird von einem Yamaha YM2151, zwei POKEYs und einem TMS5220 unterstützt. System II verfügt gegenüber System I über eine höher auflösende Grafik (512×384 Pixel).

In der US-Zeichentrickserie Futurama spielt Fry in der Episode Denn sie wissen nicht, was sie getan haben werden (S06E16, Law And Oracle) das fiktive Arcadespiel Delivery Command, welches Paperboy nachempfunden ist, allerdings müssen nun Pizzen statt Zeitungen ausgetragen werden.

Auch im dritten Teil der Police Academy-Reihe ist Paperboy kurz zu sehen - Hooks und Fackler werden mit dem Spiel auf einem C64 von Copeland und Blankes von der gegnerischen Akademie gefoppt.

Der Paperboy hat im Spielfilm Pixels am Ende auch noch einen kurzen Auftritt, als die Außerirdischen als Videospielcharaktere getarnt Washington angreifen.
Konsolen- und Computerumsetzungen
Paperboy (Apple II) (?, 1986)
Paperboy (Apple IIgs) (1988, Atari Games/Mindscape)
Paperboy (Apple iOS) (2009, Glu Games)
Paperboy (Atari Lynx) (1990, Tengen/Atari)
Paperboy (Atari ST) (1989, Elite Systems)
Paperboy (Commodore 16) (1986, Kingsoft/Elite Systems)
Paperboy (Commodore 64) (1986, Elite Systems/Mindscape)
Paperboy (Commodore Amiga) (1989, Elite Systems)
Paperboy (Microsoft Xbox Live Arcade) (2007, Digital Eclipse)
Paperboy (Nintendo 64) (1999, High Voltage/Midway)
Paperboy (Nintendo Entertainment System) (1988, Elite Systems)
Paperboy (Nintendo Game Boy) (1990, Mindscape)
Paperboy (Nintendo Game Boy Color) (1999, GameBrains)
Paperboy (PC / MS-DOS) (1988, Magpie/Mindscape)
Paperboy (Sega Game Gear) (1991, Tiertex/Tengen)
Paperboy (Sega Master System) (1990, US Gold)
Paperboy (Sega Mega Drive/Genesis) (1990, MotiveTime/Tengen)
Paperboy (Sinclair ZX Spectrum) (1987, Elite Systems)
Outlaw Pac-Mania